Történetek

Csurgó – Csurgói Erdészház- Jó hely😊

Nagyon szeretünk kirándulni a párommal:) Mómi kutyusunk, nem hiszem, hogy nagyon szeretne gyalogolni, de élvezi az erdő- illatát és az -érdekes mozgásait /neszeit. Bár a kirándulásaink úgy néznek ki, hogy a párom elől, kényelmesen, erőltetés nélkül megy fel az emelkedőkön (mentségemre😊 naponta 20-24 kilométereket tesz meg), Mómi természetesen a sarkában:) én meg:) loholok utánuk, mindig valahogy lemaradva, pedig az én érzékelésem szerint ugyanolyan tempóban haladok, mint Ők…….a nyelvem a bokámat súrolja, és a tüdőm túlteng, levegővel annyira kapkodom:). Bánkútról mindig lefelé vezet az út, és oda vissza is kell jutni!!!:)
Most 2017. szeptember elején voltunk Csurgón.
Túráink: Szilvásváradról indult, mert délben lehetet elfoglalni a szálláshelyünket. Itt gyermekkoromban voltam utoljára, ezért nagyon élveztem a rengeteg pozitív változást. Kevesen voltak, így nem éreztük azt, hogy azonnal „tűnjünk el, mert sok az ember”:) Kiírták, hogy medvéket láttak valahol, onnantól kezdve minden fa mellett medvét láttam, páromból nevetést kiváltva:)
Innen behajtási engedéllyel átmentünk a Csurgói Erdészházhoz.
Persze a legnehezebb túrákat választottuk ki: Jávorkúti túrát; majd Kühne Andor úton el akartunk menni Létrásra. Járhatatlan!!!! Vissza kellett fordulnunk fél úton, mert elfáradtunk a kidőlt fák között utat törni magunknak vagy átmászni rajtuk és Mómit cipelni. Szomorú látványt nyújtott! Következő nap: Verebec vár- Mályinka felé; Bálvány- Petőfi kilátó. Minden nap elsétáltunk a favágók Madonnájához a Faktor rétre, egy imára.
Nagyon megtetszett a Csurgói Erdészház, bár ezen a környéken a Hármaskúti Erdészház a kedvencünk. Elérhetőségük: Mirkóczki János: 30/912-8446; csurgo.harmaskut@gmail.com

Mátrafüred – Szálas Turistaház – Ajánlom figyelmetekbe!

2017 júliusában, nyaraltunk😊 a párommal és a kutyusunkkal Mátrában. Nagyon jó helyet tudtunk kibérelni, ahonnan kiinduló pontként, tényleg sok szép helyet gyalogosan is meg lehet nézni! Jó volt este visszatérni, csend és nyugalomba, kifeküdni a fűbe és csak egyszerűen "lenni" és csak nézni az eget és figyelni a „csendet”, amiben persze ott voltak a madarak énekei és erdő neszei:)
„A Szálas Turistaház a Mátra déli lábánál Mátrafüredtől három, Gyöngyöstől öt kilométerre fekszik a fokozottan védett Szent Anna-tó mellett az erdő közepén. A Mariazellt Csíksomlyóval összekötő Mária Út, illetve a Gyöngyöst Parádsasvárral összekötő Rákóczi jelvényszerző túraútvonalak közvetlenül a ház előtt haladnak el. Jelenleg 7 fő (hamarosan 10 fő) befogadására alkalmas kulcsosház, konyhával és fürdővel rendelkezik, és hamarosan elkészül a nyári konyha is. A hidegebb napokon két cserépkályha biztosítja, hogy a megfáradt átfázott turisták átmelegedhessenek. A kis erdészház története a mi tudomásunk szerint közel 100 éve indult. Az biztos, hogy az 1930-as években már jól működő gazdaság üzemelt ezen a gyönyörű helyen.
Ajánlott turistáknak, zarándokoknak, vadászoknak vagy azoknak, akik csak a hátuk mögött akarják hagyni a hétköznapok zaját.” (Szálas Turistaház Facebook honlapjáról) Elérhetőség: Máté Pál Péter: 70/312-3483; mpalpeter@gmail.com

A galyatetői és kékestetői túrát nem szabad kihagyni! Bár nekünk a legjobban Sas- kő tetszett (ott kétszer is voltunk), és a közelünkben lévő Szent Anna templom/ tó, ami pár perc séta után lehetett minden napszakban megközelíteni, ott időzni. Mátrafüreden persze természetesen nem hagyhattuk ki a Palóc babák kiállítását és a Benevár romjait sem. Sástó nekünk már nagyon turisztikai – üzleti hely volt, azt gyorsan ott is hagytuk. „Muzsikál az erdő” Mátrai Művészeti napok idején voltunk ott, így annak a programjain is részt vettünk. Helyi étkek kóstolója és a helyi termékek bemutatója igazi ínyenceknek való volt, megrakodva tértünk a szállásunkra! Sok minden nem fért bele abba a pár napba, de nagyon jól éreztük magunkat, és megyünk a következő nyáron is😊

Hármaskúti kulcsosház 2016 Szilveszter

Nagyon jól sikerült Hármaskúti kulcsosházban a Szilv-Eszterünk a párommal és kutyagyerekünkkel! Erdőközepén, egy mézeskalács házikóban voltunk. Éjfélkor csillagnézés, csend és nyugalom! Bent duruzsolt a cserépkályha, főzhettem és süthettem kedvemre, forró teázhattam gondolataimba mélyedve!
Felfedeztük a környék gyönyörű helyeit, bóklásztunk a fekete éj sötétben, szedtünk fagyöngyöt, kívántunk jó sokat, a jó istentől évkezdetre……
Gyógyított!
Ezeket a képeket nagyon kedves barátosnőmnek köszönhetjük, Andreának.😊

Az Ő képeit nézve, megtelik az ember szíve melegséggel. Olyan apró részletgazdag, csodák😊!!!!! ami láthatóvá teszi az emberi szemnek tündérvilágot!
............és szerelmes leszel a természet rezdüléseibe.
Az Ő engedélyével két képet mutatok be Nektek(tudnotok kell: rengeteg kép van, de majd egyszer egy kiállításán megértitek még jobban miről is beszélek😊)!Az egyiknek a "Tánc" címet adtam, a másiknak pedig "Manólépcső"-t!😊